dijous, 4 de juny del 2020

Psicomotricitat en grup


Els divendres al matí hem fet les sessions de psicomotricitat en grup. A més d’aprofitar el nostre pati quan ha fet bon temps, hem fet diverses sessions a la sala de psicomotricitat amb el fil conductor de “Parc d’atraccions”.
Abans de començar l’activitat, l’hem anticipat a la classe posant sempre la mateixa música.


Després ens hem dirigit a la sala de psicomotricitat, acompanyats amb la música, i en arribar la sala està enfosquida, però il·luminada amb una projecció al sostre d’un “carrousel”.
Hi trobem diverses atraccions: la muntanya russa (amb una cunya gran on fem lliscar els infants sobre d’una tela diverses vegades, a munt i avall, a diferents velocitats, i esperant alguna resposta per part seva interpretant-la com a “en vull més”); un llit elàstic (on hem saltat amb els infants a coll o bé al seu costat, estirats); un toro mecànic (amb una joguina que permet seure l’infant amb les cames a banda i banda i una barra davant per agafar-s’hi, amb la nostra ajuda); el vaixell pirata (amb una barqueta de fusta que permet seure-hi amb l’infant sobre la falda o assegut a la tumble); també hem fet alguna proposta de joc amb la pilota gegant de bobath i un rul·lo per a la postura de gat. 


Muntanya russa
Llit elàstic
Toro mecànic
Vaixell pirata



L’activitat finalitza amb un canvi de llums, amb la sala encara enfosquida, davant del mirall i fent un tastet de núvol de sucre, típic dels parcs d’atraccions. Aquest es desfà ràpidament a la boca i n’hem posat a miquetes, d’acord amb la situació de cada infant.


En finalitzar l’activitat obrim les llums de sala, creant un contrast, i tornem a posar la música del principi a més volum, mentre tornem a la classe.

La finalitat d’aquestes sessions és augmentar l’estat d’atenció dels infants a través de l’ambient creat, de les emocions generades, dels estímuls proposats i del moviment i joc corporal. La repetició de l’activitat en el temps ens permet el reconeixement per part dels infants de l’activitat. Un altre objectiu que ens proposem és el d’oferir postures i situacions de moviment que no es donen espontàniament, i que fan que l’infant connecti més amb el seu cos, tingui una major percepció de sí mateix i millori el seu to muscular. Hem d’afegir també que malgrat que no és l’objectiu principal de la sessió, els canvis posturals i el moviment contribueixen també al moviment de la mucositat si és el cas. El conjunt de beneficis d’aquesta activitat i la bona resposta  dels infants, fan que la valorem de manera molt positiva

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada